Fruitfunk

Toen het Brabantse bedrijf Fruitfunk 2,5 jaar geleden begon met het produceren van natuurlijke fruitsnoepjes zonder toegevoegde suiker, zochten ze een co-packer die mee wilde denken over de ontwikkeling van het product en de verpakking. Die vonden ze in NOMI Co-Packing, dat de Happybags van onder meer de Minions- en Paw Patrol-snoepjes verpakt.

Gerenommeerde naam

“We kenden NOMI Co-Packing als een gerenommeerde naam in de zoetwarenindustrie. Dus toen wij startten met Fruitfunk hebben we meteen contact met hen opgenomen”, vertelt Rob de Weert, directeur van Fruitfunk. “En dat was de juiste keuze, want zij hebben ons op een heel flexibele wijze de kans gegeven om onze productie te starten.” 

Korte termijn

Die flexibiliteit is belangrijk voor een jong bedrijf. “We konden starten met kleinere volumes, dus dat is prettig. Daarnaast is het bij NOMI Co-Packing mogelijk om snel een verpakkingsrun in te plannen, zodat wij onze klanten tevreden kunnen houden. Vorige week nog heb ik persoonlijk een pallet snoepjes opgehaald die op korte termijn voor ons was verpakt, zodat ik die naar onze klant kon brengen. Daarmee voorkwamen we lege schappen in de supermarkten.” 

Samen oplossingen bedenken

De snoepjes van Fruitfunk zijn volledig gemaakt van fruit en hebben geen toegevoegde suikers. Dat vraagt wat van de verpakkingsmachines, vertelt De Weert. “Onze snoepjes zijn wat kleveriger dan snoepjes waarin toegevoegde suiker en kunstmatige toevoegingen zitten. Ook varieert het gewicht wat, ten opzichte van suikerwerk. Bovendien wilden wij onze snoepjes in wat kleinere verpakkingen verkopen. Samen met NOMI Co-Packing zijn we een traject gestart om deze snoepjes efficiënt en goed te kunnen verpakken. Daarvan hebben we allebei geleerd, tijdens een proces van trial and error. We hebben samen geïnvesteerd in goede oplossingen, bijvoorbeeld in kleinere vulpijpen om onze zakjes te kunnen vullen.” 

Flexibel en marktconform

De Weert is tevreden over de samenwerking met NOMI Co-Packing én de kwaliteit van de verpakkingen. “We zullen zeker voor NOMI Co-Packing blijven kiezen, zolang ze deze mate van flexibiliteit en marktconforme prijzen blijven bieden. NOMI Co-Packing groeit razendsnel, maar zolang dit niet ten koste gaat van de flexibiliteit gaan we samen een mooie toekomst tegemoet!”

Meer weten?

Carlo Jochems
Sales director
+31 (0)76 - 206 10 32
mamma_rimpuilee_fruitfunk-16.jpg