Biscuits Delacre
Een nieuwe doelgroep bereiken
Een premium koekjesfabrikant neemt natuurlijk alleen genoegen met premium toeleveranciers. Zo vond het Belgische Delacre in Nomi Co-Packing een fijne samenwerkingspartner om hun bekroonde lekkernijen te verpakken in een Quadroseal Bag. New Product Development & Regulatory Manager Eric Cornet kijkt terug op een snel traject naar een nieuwe verpakking voor een nieuwe doelgroep.
Ruim 100 jaar hofleverancier
“Wij zijn met onze premium koekjes al meer dan 100 jaar hofleverancier”, aldus Eric Cornet. Hij werkt ondertussen al zo’n 30 jaar bij Delacre. Eric is graag bij het product betrokken en als New Product Development Manager verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe koekjes en het bijbehorende productieproces. “Met onze luxe trommels en hoge kwaliteit ingrediënten, heerlijke volle smaak en visuele perfectie zijn we erg populair in het hogere segment in vooral België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada. Om een nieuwe doelgroep aan te spreken wilden we een selectie koekjes ook aanbieden in een zakje, de zogenaamde Quadroseal Bag.”
Goede naam in de markt
“Delacre is al jarenlang onderdeel van grotere bedrijvengroepen. Vanuit de tijd dat ik ook regelmatig in de Verkade fabriek in Zaandam kwam, dat deel uitmaakte van onze toenmalige moedermaatschappij, had ik goede dingen over Nomi Co-Packing gehoord. Op het moment dat we besloten om de nieuwe verpakking uit te besteden namen we dus meteen contact met hen op. Na enkele oriënterende gesprekken waren we ervan overtuigd dat Nomi Co-Packing aan onze eisen kon voldoen.”
Quadroseal Bag van duurzame folie
“Een belangrijke eis was dat we onze koekjes in de nieuwe Quadroseal Bag snel in de markt konden zetten. Zo’n zakje is aan vier kanten geseald en heeft ingevouwen zijdes en een platte bodem. Vanuit onze huidige moedermaatschappij Ferrero leverden we duurzame folie aan, waarna de specialisten van Nomi Co-Packing hun machines hierop aanpasten. Vervolgens kwamen wij met een hele delegatie van technici en marketingmensen kijken. Al na een paar keer proefdraaien en bijstellen wist Nomi Co-Packing de verpakking naar tevredenheid te produceren.”
Nieuwe doelgroep minder kritisch
“Behalve dat onze koekjes een heuse verwennerij moeten zijn ligt onze standaard ook heel hoog met betrekking tot de visuele perfectie van de koekjes. Het chocoladelaagje mag niet beschadigd zijn en de koekjes mogen niet gebroken zijn. Met deze nieuwe verpakking is dat een enorme uitdaging, hoewel we verwachten dat dat voor de nieuwe doelgroep niet zo heel belangrijk is. Wanneer zij een koekje uit het zakje pakken, willen zij er waarschijnlijk direct van genieten. Of dit werkelijk zo is en of de nieuwe verpakking succesvol wordt is nu nog even afwachten.”
Fijne samenwerking
“Sinds februari 2023 verpakt Nomi Co-Packing voor ons twee soorten koekjes onder ons eigen merk Delacre. Nu ik zelf ook ervaring met Nomi Co-Packing heb, kan ik zeggen dat de mensen daar snel reageren en de techniek perfect op orde hebben. Het is een betrokken partij met een positieve instelling, waarmee we kunnen lachen, maar ook zeer serieus kunnen zijn. Kortom: ik vind het fijn samenwerken met Nomi Co-Packing.”
Bent u ook op zoek naar een betrokken partij voor het realiseren van een nieuwe verpakking voor uw bakkerijproducten, droge deegwaren, zoetwaren, chocolade of snackproducten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of een passende offerte.